بهترین نور برای دفع حشرات

بهترین نور برای دفع حشرات کدام است؟ در هنگام عصر یا شب، اگر به چراغ های خیابان دقت کنید، به احتمال زیاد حشرات زیادی را خواهید دید که در آنجا پرواز می کنند. گاهی اوقات در فصل بارندگی، حتی می‌توانیم متوجه وجود حشرات در خانه‌های خود شویم که اطراف چراغ‌ها می چرخند.

بنابراین، دقیقاً چه چیزی باعث می شود آنها به سمت نور بیایند و یا به عبارتی علت جذب حشرات به نور چیست؟ این لامپ ال ای دی است که خیلی دوست دارند یا دلیل دیگری پشت این موضوع وجود دارد؟ اگر سوالات مشابهی در ذهن شما نیز وجود دارد، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید تا پاسخ آن را بیابید.

چرا حشرات جذب نور می شوند؟

حتماً می دانید که حشرات، به عنوان مثال، پروانه ها در تمام عمر خود در یک مکان نمی مانند. آنها دوست دارند با تغییر فصل سفر کنند. آنها برای یافتن مسیر سفر خود از نور ماه استفاده می کنند.

اکثر حشرات چشم های منحصر به فردی دارند که از آنها برای پیگیری نور ماه استفاده می کنند. با نگه داشتن نور ماه در یک زاویه خاص، حشرات راه خود را برای سفر پیدا می کنند. از آنجایی که ما به عنوان انسان برای راحتی خود چراغ ها را در همه جا، در خانه ها، در خیابان ها و غیره قرار داده ایم، به نوعی الگوی سفر حشرات را مختل کرده ایم.

هنگامی که نور لامپ ها به دید حشرات می رسد، اغلب گیج می شوند و به اشتباه نور مصنوعی را مانند نور ماه تصور می کنند. این فقط یک دلیل برای جذب حشرات به سمت چراغ هاست، موارد بیشتری وجود دارد!

علاوه بر این، دانشمندان ادعا می کنند که چند نوع گل پرتوهای فرابنفش را منعکس می کنند. از آنجایی که نورهای مصنوعی نیز مقداری پرتوهای فرابنفش ساطع می کنند، حشرات ممکن است به اشتباه نور را به عنوان گل تصور کنند.

آیا گرما حشرات را جذب می کند؟

حشرات موجوداتی خونسرد هستند و مانند خزندگان دمایی شبیه به محیط اطراف خود می گیرند. حشرات دارای نورون های پاسخگو به گرما هستند که به حشره می گویند که آیا باید به سمت آب و هوای بهتر حرکت کند یا خیر. با این حال، برخلاف پستانداران، سرما باعث ناراحتی جسمی حشره نمی شود. ممکن است به نظر برسد که دمای سرد و گرم باعث ناراحتی آنها می شود، اما در واقع آنها فقط بر اساس غریزه عمل می کنند.

پشه جذب چه نوری می شود؟ بهترین نور برای جذب حشرات کدام است؟

همانطور که گفته شد حشرات بیشتر جذب نور فرابنفش (سیاه) می شوند به این دلیل که طول موج‌های کوتاه‌تری نسبت به سایر نورها دارد و آن را با گل هایی که پرتوهای فرابنفش را منعکس می کنند اشتباه می گیرند. پس از آن، بیشتر حشرات در اطراف چراغ های آبی و پس از آن سفید، زرد، سبز و قرمز به دام می افتند. این مساله به این معنی است که نورهایی با دمای رنگ سرد نسبت به رنگ‌های با دمای گرم، بهترین نور برای جذب حشرات هستند. پس طول موج جذب حشرات، کوتاه است.

طول-موج-جذب-حشرات

همانطور که می دانید دمای رنگ بر حسب شاخصی به نام کلوین توصیف می شود که هر چه عدد کلوین بالاتر باشد دمای رنگ، سردتر (بیش از ۶۰۰۰ کلوین) و هر چه کوچکتر باشد دمای رنگ، گرمتر (کمتر از ۳۰۰۰ کلوین) می شود. بنابراین می توان گفت هرچه عدد دمای رنگ (0k) بیشتر باشد، جذب حشرات بیشتر می شود.

دمای-رنگ-جذب-حشرات

بهترین چراغ ها برای دفع حشرات کدامند؟

لامپ های رشته ای به محض اینکه شروع به درخشش می کنند، فضای گرمی ایجاد می کنند. لامپ های رشته ای برای روشنایی و گرم کردن یک اتاق عالی هستند، اما دوام زیادی ندارند و انرژی زیادی مصرف می کنند. این نوع لامپ با تولید اشعه UV (فرابنفش با طول موج کم) باعث جذب حشرات می شوند که یکی دیگر از معایب آنهاست.

لامپ‌ های ال‌ ای‌ دی نسبت به لامپ‌های سنتی انرژی کمتری مصرف می‌کنند و مقدار تقریباً ناچیز گرما تولید می کنند.

لامپ های LED عمدتا نور با طول موج های بیشتر تولید می کنند که برای بسیاری از حشرات قابل مشاهده نیست و در برخی موارد حتی می تواند به عنوان دافع انواع خاصی از حشرات عمل کند. همچنین این لامپ های LED از هالیدهای متالیک که باعث انتشار طول موج UV و جذب بیشتر حشرات هستند استفاده نمی کنند. به این ترتیب، لامپ‌های ال‌ای‌دی پس از درخشش، هیچ گونه اشعه ماوراء بنفش را ساطع نمی‌کنند و برای استفاده در خانه برای دفع حشرات ایده‌آل هستند.

هیچ نوری به طور خاص برای دفع حشرات ساخته نشده است. با این حال، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که نورهای رنگی را انتخاب کنید که کمترین جذابیت را برای حشرات داشته باشد. ثابت شده است که حشرات اغلب جذب رنگ های سرد مانند آبی و سیاه می شوند. بنابراین، با استفاده از چراغ‌های LED با رنگ گرم‌تر در خانه، بهترین نور برای دفع حشرات را ایجاد کرده اید.

پشه و نور آبیهمانطور که توضیح دادیم حشرات جذب نورهایی با طول موج کمتر می شوند. پس میتوان گفت نور آبی بهترین نور برای جذب حشرات است.

پشه و نور زردبهترین نور برای دفع حشرات، نور زرد است. زیرا اگر لامپ LED نور زرد را منتشر کند، حشرات متوجه روشن شدن چراغ نمی شوند.

پشه و نور سبزسبز گزینه خوبی برای دفع حشرات است، با این حال، باید مطمئن شوید که از سایه هایی که شبیه به نور آبی هستند، اجتناب کنید.

پشه و نور قرمزچراغ‌های قرمز احتمالاً بهترین دافع حشرات رنگ روشن هستند، اگرچه ممکن است مناسب‌ترین گزینه روشنایی برای خانه یا فضای باز نباشند، زیرا کمترین نور را تولید می‌کنند و می‌توانند منجر به فضاهای ناراحت‌کننده برای چشم شوند.

بنابراین، اگر به دنبال رنگ نور مناسب برای خانه خود هستید، نور زرد، بهترین نور برای دفع حشرات است، از طرفی برای چشم انسان نیز مناسب تر است.

بهترین-لامپ-حشره-کش

بهترین لامپ حشره کش کدام است؟

اغلب ما شاهد نصب دستگاه های پشه کش در مکان هایی مانند رستوران ها، مدارس و غیره هستیم. این دستگاه ها از میله های نوری استفاده می کنند که پرتوهای نور آبی ساطع می کنند تا پشه ها را به سمت خود جذب کنند. به محض تماس پشه با گریل دستگاه، به پشه شوک الکتریکی وارد می کند. در کل، اگرچه نور آبی حشرات را جذب می کند، اما قرار گرفتن بیش از حد در معرض چنین طیف نوری سلول های موجود در بدن حشره را از بین می برد و آنها را از داخل ضعیف می کند. پس لامپ هایی با نور آبی بهترین لامپ حشره کش جهت جذب حشرات و از بین بردن آنهاست.

جذب-حشرات

حشرات در چه دمایی از بین می روند؟

اگر دمای محیط از 97 درجه فارنهایت بیشتر شود یا به زیر 55 درجه فارنهایت برسد، اکثر حشرات نمی توانند برای مدت طولانی زنده بمانند. البته سرعت مرگ حشرات بستگی به این دارد که تا چه اندازه در این محدوده قرار گیرند.

گرمای تولید شده توسط لامپ ها بسیار زیاد است. اگر دست خود را نزدیک لامپ قرار دهید، می توانید گرمای ساطع شده را در مجاورت آن احساس کنید و لمس یک لامپ روشن که مدتی کار کرده است حتی می تواند تاول ایجاد کند.

این سطح بالای گرما مستقیماً بر روی حشرات تأثیر می گذارد و اگر بخواهند روی آن قرار بگیرند، یا دچار سوختگی یا برق گرفتگی می شوند. مگسی که شیشه را لمس می کند دچار سوختگی می شود، در حالی که مگسی که سعی می کند روی پایه فلزی قرار گیرد دچار برق گرفتگی می شود.

سخن پایانی

در مجموع می توان گفت که حشرات نورپردازی را دوست دارند، فرقی نمی کند چه رنگی باشد! فقط چند رنگ مورد علاقه آنها هستند مانند آبی و مشکی (فرابنفش).

همیشه به یاد داشته باشید که رنگ های گرم مانند زرد و چراغ های LED با عدم انتشار موج UV کمترین تعداد حشرات را جذب می کنند. در واقع چراغ LED زرد، بهترین نور برای دفع حشرات را تولید می کند. با این دانش می توانید چراغ های رنگی LED مناسب را برای دکوراسیون منزل خود خریداری کنید و در عین حال از ورود حشرات جلوگیری کنید

دفع-حشرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • Instagram
  • Youtube
  • Aparat
  • twitter
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Telegram

آدرس کارخــانـه : اراک، شهـرک صنـعتــی شمــاره ۳ (خیـرآبـاد)، خیابان مبتـکران، گروه صنعتی شایـان بـرق
آدرس دفتر تهران: ابتدای خیابان مطهری، خیابان منصور، پلاک ۵، ساختمان شایان

آدرس ایمیل : info@shayanbargh.com

تلفن کارخانه (۲۴ خط): ۳۳۵۵۳۲۴۸-۰۸۶ دفتر تهران : ۸۸۷۰۹۲۶۸-۰۲۱

۰۸۶-۳۳۵۵۳۲۴۸-۹
۰۸۶-۳۳۵۵۴۱۱۸
  • Instagram
  • Youtube
  • Aparat
  • twitter
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Telegram
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه صنعتی شایان برق می باشد.