انواع چراغ خطی LED

انواع چراغ خطی

چراغ خطی LED چیست؟

در معماری مدرن نورپردازی نقش تاثیر گذاری دارد. چراغ خطی LED یکی از محصولاتی است که در این مدل از پروژه های معماری مورد استفاده قرار میگیرد.

چراغ های خطی به دلیل اینکه به اشکال مختلف قابل سفارش هستند و شکل مدرنی دارند در مکانهای تجاری، فروشگاه ها، کافی شاپ ها، هتل ها و حتی اداره جات و بیمارستان ها و… نیز کاربرد دارند.

به علت تنوع بالا در چراغ های خطی برای استفاده در هر مدل طرح نورپردازی مناسب است، این چراغ قابلیت استفاده به چندین روش دارد به همین دلیل است که امروزه یکی از مهمترین گزینه های روشنایی عمومی و یا دکوراتیو به حساب می آید.

یکی از المان های مهم در این چراغ ها ماژول های استاندارد به کار رفته در چراغ به همراه توان نوری بالا و عمر طولانی است.

چراغ های ما دارای بیش از 50000 ساعت طول عمر و 3 سال گارانتی است.

چراغ خطی LED

چراغ خطی LED

انواع چراغ خطی

  • چراغ خطی روکار

  • چراغ خطی توکار

  • چراغ خطی آویز

  • چراغ خطی روکار

این مدل چراغ احتیاجی به حفر و یا برش دیوار یا سقف ندارد و روی کار نصب میشود، لذا برای محیط هایی که سقف یا دیوار از قبل اجرا شده مناسب تر است و به راحتی و بدون نگرانی قابل نصب هستند.

چراغ های خطی روکار برای ایجاد روشنایی در محیط های اداری، تجاری، هتل ها، بیمارستان ها، کافی شاپ ها و … کاربرد دارند.

این چراغ های LED به دلیل نصب آسان و بی دردسر یکی از پرطرفدارترین نوع چراغ های خطی به حساب می آیند چراکه نیازی به دیوار سازی و ساخت کناف ندارد و همچنین برای مکان هایی که سقف ارتفاع زیادی ندارند و نمیتوان از چراغ های آویز استفاده کرد نیز مناسب تر است.

چراغ های ارائه شده توسط گروه صنعتی شایان برق دارای سایز و اندازه ثابت هستند و قابلیت سفارش در اندازه و مدل های مختلف را ندارند.

یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید چراغ های خطی باید به آن توجه کرد داشتن ویژگی های مناسب با محیط شما نظیر شار نوری بالا، بهره نوری مناسب، طول عمر بالا، عدم نفوذ آب و گرد، رنگ نور چراغ و … است.

شما میتوانید با مشاهده مشخصات فنی این چراغ ها اطمینان حاصل فرمایید و سپس اقدام به خرید مستقیم از فروشگاه اینترنتی شایان برق (مارکت شایان) بفرمایید.

چراغ خطی روکار

چراغ خطی روکار

چراغ خطی LED آلفا 2

همچنین این چراغ مناسب برای افرادی است که مایل به پرداخت هزینه های بالا برای تعمیر و تعویض چراغ نیستند و با استفاده از چراغ های خطی روکار می توانند هم به تمامی خواسته های خود برسند هم هزینه کمتری صرف کنند.

  • چراغ خطی توکار

چراغ های توکار ظاهری مستطیل شکل و خطی دارند و به طور کامل درون دیوار و با سقف قرار گرفته می شوند و تنها ظاهر بیرونی چراغ (دیفیوز) قابل رویت است.

چراغ خطی توکار به دو دسته تقسیم می شود:

  1. چراغ خطی توکار لبه دار

  2. چراغ خطی توکار بدون لبه

چراغ خطی توکار لبه دار

در این مدل چراغ در کناره های کار (ظاهر بیرونی چراغ) لبه هایی حدود 1cm قرار گرفته است. این لبه ها موجب راحتی در نصب چراغ می شوند و همچنین برای زمانهایی که در هنگام برش سقف و دیوار خطا رخ می دهد با وجود لبه هایی که در این چراغ تعبیه شده آن خطاها را پوشش داده و عیوب کار دیگر مشخص نمی شود و طراحی های مدرن و مینیمال بهترین گزینه است.

  • در هنگام خرید این مدل چراغ باید به اندازه و ابعاد چراغ قبل از خرید توجه کنید تا در زمان نصب دچار مشکل نشوید.
چراغ خطی توکار

چراغ خطی توکار

این چراغ برای مکان هایی که از سقف کاذب و یا کناف استفاده شده است انتخاب مناسبی است و مانند چراغ های روکار برای مجتمع های تجاری، اداره جات، هتل ها و … که دارای سقف کاذب هستند کاربرد دارد.

بعد از نصب چراغ های خطی در صورتی که درست نصب شوند فریم چراغ دیده نمی شود و بیرون زدگی ای در سطح مورد نظر دیده نمی شود.

چراغ خطی LED آلفا 1

چراغ خطی توکار بدون لبه

نوع نصب در این مدل چراغ با چراغ خطی لبه دار کاملا متفاوت است و بهتر است قبل از خرید و یا تغییر در دکوراسیون محیط خود اطلاعات کافی از روش نصب این چراغ ها داشته باشید.

در این چراغ ها درایور بیرون از چراغ قرار دارد و منبع نور آنها مانند دیگر چراغ ها از نوع SMD می باشد. این چراغ به دلیل ظرافت بالایی که دارد انتخاب هوشمندانه ایست برای زبر کابینت، شلف، کمد، بیمارستان ها، اداره جات و …

تفاوت آنها با دیگر چراغ ها در این است که هنگام اجرا تنها چیزی که قابل رویت است خط نور چراغ است و چراغ به صورت تریم لس نصب می شود.

چراغ خطی توکار بدون لبه برای مکان های داخلی به عنوان نور دکوراتیو با عرض 4cm به کار می رود و برای اماکن خارجی یا عمومی با عرض 6cm استفاده می شود.

چراغ خطی توکار

چراغ خطی توکار

روش نصب چراغ خطی توکار بدون لبه

نصب این چراغ ها باید قبل از اتمام سازه کناف صورت بگیرد تا به صورت کاملا فیکس و بدون ایران مشاهده شود.در واقع لبه این چراغ حذف نشده و ارتفاع بالاتری نسبت به منبع نور منتقل شده است  تا دیگر قابل مشاهده نباشد. بعد از اجرای چراغ در کناف،شکافی که مانده بین چراغ و سقف با بتونه پر میشود و بعد از رنگ و نقاشی سطح شکاف کاملا محو می شود و از بین می رود و چراغ به صورت یک تکه با سازه دیده میشود.

برای نصب آنها معمولا شیاری با عرض 11mm و ارتفاع 10mm ایجاد میکنند و فریم چراغ را داخل آن قرار میدهند.

  • این چراغ ها را میتوان به دو صورت افقی و عمودی نصب کرد.
  • این چراغ با انواع سنسور های لمسی و حرکتی نیز قابل استفاده است.

چراغ خطی LED براکت آلفا 3

چراغ خطی آویز

چراغ خطی آویز از نظر طراحی، کاملا شبیه به چراغ خطی روکار است و یکی از محبوب ترین چراغ های موجود در بازار محسوب می شود.

این چراغ ها در فضا هایی که نیاز به نورپردازی دکوراتیو دارد و یا ارتفاع سقف بالاست کاربرد دارد تا هم زیبایی بصری رعایت شود و هم روشنایی لازم ایجاد شود.

چراغ های آویز خود به دو دسته یک طرفه و دو طرفه تقسیم میشوند:

چراغ های یک طرفه به صورتی است که فقط به سمت زمین میتابد جهت پایین را روشن میکند ولی در چراغ های دو طرفه دو طرف ماژول در بالا و پایین چراغ تعبیه شده است که چراغ همزمان میتواند سقف و زمین را با هم روشن کند یعنی هم به جهت پایین می تابد(دانلایت) هم به جهت بالا(آپلایت).

چراغ خطی آویز

چراغ خطی آویز

قیمت چراغ خطی

جهت اطلاع از قیمت چراغ های خطی با کارشناسان ما تماس بگیرید و یا از بخش تماس با ما فرم خود را پر کنید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • Instagram
  • Youtube
  • Aparat
  • twitter
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Telegram

آدرس کارخــانـه : اراک، شهـرک صنـعتــی شمــاره ۳ (خیـرآبـاد)، خیابان مبتـکران، گروه صنعتی شایـان بـرق
آدرس دفتر تهران: ابتدای خیابان مطهری، خیابان منصور، پلاک ۵، ساختمان شایان

آدرس ایمیل : info@shayanbargh.com

تلفن کارخانه (۲۴ خط): ۳۳۵۵۳۲۴۸-۰۸۶ دفتر تهران : ۸۸۷۰۹۲۶۸-۰۲۱

۰۸۶-۳۳۵۵۳۲۴۸-۹
۰۸۶-۳۳۵۵۴۱۱۸
  • Instagram
  • Youtube
  • Aparat
  • twitter
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Telegram
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه صنعتی شایان برق می باشد.