شهرهای هوشمند

دور اندیشی صنعت، شهرهای هوشمند

موج بعدی تحولات روشنایی بیرونی در ارتباط با شهرهای هوشمند ایجاد خواهد شد.
در حال حاضر با کاهش هزینه و بهبود عملکردی، لازم است که ارائه دهندگان روشنایی بیرونی توانایی روشنایی شبکه شده را در جهت افزایش ایمنی شهری به کار گیرند و به اهداف موردنظر در پایداری دست یابند، مارتین ویتمن گزارش می دهد.
صنعت روشنایی بیرونی در نقطه ی تحول قرار گرفته است. این صنعت سال ها تلاش کرده است تا هزینه ها را کاهش و بهبود عملکردها را افزایش دهد. و البته تا حد زیادی به اهداف خود دست یافته است. اکنون زمان آن رسیده است که این صنعت مجدداً اولویت های خود را مورد بررسی قرار دهد و به دنبال راه حل چالشی جدید باشد : ارائه ویژگی های تکنولوژیکی نوآورانه که قدرت و اجازه استفاده از روشنایی در روش هایی که قبل از این امکان پذیر نبود را ایجاد کند.
تکنولوژی نیمه هادی در حال ایجاد تحول در تمامی صنایع دیگر است. به عنوان نمونه صنعت خودرو را در نظر بگیرید. اکنون در حوزه این صنعت، طیف گسترده ای از نوآوری های تکنولوژیکی در حال رخ دادن است. از واسطه های اطلاعاتی سرگرمی گرفته تا ویژگی های ایمنی پیشرفته. بیشترین این رخدادها با استفاده از کاربردهای نوین تکنولوژی مربوط به چیپ های الکترونیکی در حال وقوع است.

روشنایی هوشمند فضای خارجی

روشنایی-هوشمند-فضای-خارجی

روشنایی فضای خارجی را در نظر بگیرید، جایی که فضای زیادی برای ظهور نوآوری ها وجود دارد. این راه حل ها اکنون در حال روشن کردن، جاده های ما، فضای شهری و عمومی هستن که سالیان زیادی است بدون تغییر مانده اند.
البته در برخی از بخش ها پیشرفت وجود داشته است.به عنوان نمونه، پنج سال پیش ال ای دی ها به ندرت در بازار نفوذ داشتند، اما امروز آن ها دارای استانداردهای طلایی هستند. اما با این حال نیاز است که در مسیرهایی فراتر از بهتر شدن ال ای دی ها حرکت کنیم. ما نیاز داریم به مشتریان خود الهام دهیم که گزینه های روشنایی جدید و توسعه بیشتر در سراسر صنعت ما را بپذیرند.

دیگر نگران نور سرد و خشن و وجود خیرگی در چراغ های ال ای دی نباشید

اشکال و شکایت سنتی در مورد چراغ های ال ای دی فضای باز این است که نور آن ها اغلب سرد و خشن بوده و به علاوه یک خیرگی ناخوشایند را ایجاد می کردند. ال ای دی ها نسبت به روز اول ظهورشان ، مسیر طولانی ای را طی کرده اند، اما هنوز کامل نشده اند. ما به عنوان یک شرکت در حال کار بر روی پیشرفت های تکنولوژی هستیم تا بتوانیم روشنایی ال ای دی ها را گرم تر، خوشایندتر و با انسان سازگارتر کنیم. این اهداف از طریق طیف سفید ویژه قابل دستیابی هستند. این طیف مزایای زیادی در محدوده¬ی گسترده ای از کاربردها را ایجاد کرده و منجر به پذیرش بیشتر ال ای دی ها می شود.
ما نیاز داریم که دیدگاه مشتریان خود نسبت به چراغ را از کاربرد صرف برای روشنایی به یک راه حل هوشمند که می تواند ارزش واقعی را در گستره ی وسیعی از حوزه های مختلف بیفزاید تغییر دهیم.

خبر خوب اینکه تکنولوژی های موردنیاز برای وقوع چنین رویدادی وجود دارند.
با استفاده درست از این تکنولوژی ها، روشنایی فضای خارجی قدرت آن را پیدا خواهد کرد که رویکرد زندگی، کار و نقش افراد را به بهترین شکل بهبود دهد.

چراغ های خیابانی مجهز به سنسورهای هوشمند می توانند کنترلی پیوسته تر را ایجاد کنند و همچنین جمع آوری داده ها و روش های افزایش ایمنی عمومی را برای شهرهای مدرن هوشمند امکان پذیر سازند.

سنسورهای هوشمند در ادارات

سنسورهای-هوشمند-در-ادارات

در حال حاضر تعداد زیادی از ادارات دارای سیستم روشنایی ای هستند که می تواند حضور افراد و همچنین مقدار نور روز را تشخیص دهند. این تجهیزات سطح نور را به طور اتوماتیک و بر اساس حضور افراد و همچنین میزان نور محیط تغییر می دهند.
علاوه بر این مزایای سنسورهای روشنایی ال ای دی در انبارها نیز وجود دارد، جایی که آن ها می توانند در بهینه کردن فضاها و بهبود گردش کارها مفید باشند. تجهیزات روشنایی هوشمند با آخرین توابع سنسوری می‌توانند با مسیریابی حرکت کالاها و کارگران در میان فضای انبار بهره‌وری را افزایش داده و دیتاهای مورد نیاز برای بهینه‌سازی‌های بلادرنگ یا زمان‌واقعی را تولید کنند. روش‌های نوین تشخیص بر مبنای امواج مادون قرمز (اینفرارد: IR) مانند «زمان پرواز» برای اندازه‌گیری فاصله‌ی اشیاء یا مسیریابی حرکت آنان وجود دارد. سنسورهای حرکتی مبتنی بر اینفرارد پسیو (PIR) محدود به کنترل روشن/خاموش با توجه به تشخیص تغییرات در محدوده‌ی دید خود بودند.
در گذشته، چراغ‌های خیابانی عمدتاً با یک تایمر ساده کار می‌کردند. آنها دو حالت داشتند، روشن و خاموش، بنابراین کنترل روشنایی در ساعات روز و شب فاقد دقت کافی بود. به علاوه حضور افراد مهم نبود، حتی اگر نرخ حضور در هنگام شب به طور قابل‌توجهی به زیر 50% می‌رسید.

انواع چراغ خیابانی LED شایان برق را ازاینجا ببینید.
همان نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری در محیط‌های اداری را می‌توان در شرایط استفاده از روشنایی در فضای باز شهرها ایجاد کرد، بدون اینکه روی ایمنی و دقت تأثیری بگذارد. ال‌ای‌دی‌های متناسب با تکنولوژی نیمه‌هادی مناسب می‌توانند حرکت و مجاورت را تشخیص داده و مزایای مربوط به آن را ایجاد کنند.
مصرف انرژی برای روشنایی فضای باز در اکثر شهرهای مهم مانند نیویورک و یا لس‌آنجلس بسیار زیاد است. با اضافه کردن تشخیص حرکت هوشمند در تمامی مناطق، شهرها می‌توانند میزان مصرف انرژی خود را به طور چشمگیری کاهش داده و تعادل بودجه‌های خود را بهبود بخشند.
ترکیبی از دانش الکترونیک قدرت پیشرفته و سنسورها می‌توانند به بهبود نور تحویلی کمک کنند. در حال حاضر توانایی کنترل پیوسته و دقیق سطوح روشنایی بر اساس نور محیط وجود دارد.
بنابراین ممکن است میزان روشنایی یک چراغ خیابانی در شرایط روشن بودن فضای بیرونی کاهش یابد و یا هنگامی که به دلیل وجود ابر در ساعات روز هوا زودتر از موعد تاریک می‌شود، میزان روشنایی آنها افزایش یابد. این روش می‌تواند مزایای صرفه‌جویی انرژی بیشتری را ایجاد کند، به این علت که در این شرایط از نور طبیعی حداکثر استفاده و از نور مصنوعی حداقل استفاده را خواهیم داشت.
یکی دیگر از کاربردهای بالقوه، سنجش کیفیت هوا می‌باشد. به خصوص در مناطقی مانند آسیا که آلودگی هوا یک مسئله‌ی جدی است. به عنوان نمونه، شهرهای هوشمند می‌توانند در چراغ‌های شهری از سنسورهایی استفاده کنند که سطح دی‌اکسیدکربن را به صورت لحظه‌ای پایش کنند. نمونه‌هایی دیگر مانند استفاده از دیتاهای زمان‌واقعی و بلادرنگ برای هشدار به شهروندان و یا تنظیم جریان ترافیک نیز وجود دارند.

روشنایی و ایمنی عمومی

روشنایی-و-ایمنی-عمومی

همانطور که قبلاً به آن اشاره کردیم، تجهیزات روشنایی می‌تواند مزایای بسیار فراتر از یک روشنایی ساده را فراهم کند. استفاده از آن در روشی جدید و خلاقانه، می‌تواند اطلاعات مفید و همچنین پیام‌رسانی به افراد را در فضاهای عمومی ایجاد کند. اما این کار چگونه انجام می‌شود؟ یک تجهیز روشنایی خیابانی می‌تواند تمامی انواع پیام‌ها اجرا کند؛ از یک آگهی در پیاده‌رو گرفته تا یک هشدار تصادف و یا حادثه در جاده.
این نوع تکنولوژی به زودی راه خود را در فضای بازار خودرو ایجاد خواهد کرد. برای نمونه، چراغ‌های جلوی اتومبیل مدل تطبیقی، می‌تواند ایمنی را در شب یا در شرایط نور کم با بهبود قدرت دید افزایش دهد. در آینده چراغ‌های جلوی اتومبیل مدل تطبیق پرتو ممکن است در جهت برقراری ارتباط با عابران پیاده یا دیگر اتومبیل‌های در جاده، در جلوی وسیله‌ی نقلیه پیام‌ها یا اطلاعاتی را ارسال کند. مانند فلش زدن به عابران پیاده با این پیام که اکنون برای عبور از جاده برای آن‌ها امن است.
تکنولوژی پیام‌رسانی می‌تواند در استفاده از روشنایی فضای باز نیز مورد استفاده قرار بگیرد. یک گاراژ پارکینگ را در نظر بگیرید که چراغ‌های راهنمایی یا جهت‌های فلش مضمون «برای دسترسی به بزرگراه شماره‌ی 101 به راست بپیچید» را نشان دهد. ال‌ای‌دی‌های آدرس‌پذیر میکروساختار می‌توانند در روشنایی فضای باز برای طرح‌ریزی این نوع از اطلاعات مفید مورد استفاده قرار بگیرند. صنعت روشنایی فضای باز این فرصت را دارد که نوآوری‌هایی فراتر از اتخاذ رویکردهای بهره‌وری و صرفه‌ی اقتصادی را هدایت کند.
هنگامی که تمام مزایای تکنولوژی نیمه‌هادی را برای ال‌ای‌دی‌ها در نظر می‌گیریم، کاربردهای جدید در بسیاری از حوزه‌های روشنایی فضای باز هیجان‌انگیز خواهد بود. این به ما بستگی دارد که چشمان خود را در این صنعت باز کرده و فرصت‌های زیادی که در مقابل ما وجود دارند را ببینیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • اینستاگرام گروه صنعتی شایان برق
  • یوتیوب گروه صنعتی شایان برق
  • آپارات گروه صنعتی شایان برق
  • توییتر گروه صنعتی شایان برق
  • فیسبوک گروه صنعتی شایان برق
  • لینکدین گروه صنعتی شایان برق
  • تلگرام گروه صنعتی شایان برق

آدرس کارخــانـه : اراک، شهـرک صنـعتــی شمــاره ۳ (خیـرآبـاد)، خیابان مبتـکران، گروه صنعتی شایـان بـرق
آدرس دفتر تهران: ابتدای خیابان مطهری، خیابان منصور، پلاک ۵، ساختمان شایان

آدرس ایمیل : info@shayanbargh.com

تلفن کارخانه (۲۴ خط): ۳۳۵۵۳۲۴۸-۰۸۶ دفتر تهران : ۸۸۷۰۹۲۶۸-۰۲۱

۰۸۶-۳۳۵۵۳۲۴۸-۹
۰۸۶-۳۳۵۵۴۱۱۸
  • اینستاگرام گروه صنعتی شایان برق
  • یوتیوب گروه صنعتی شایان برق
  • آپارات گروه صنعتی شایان برق
  • توییتر گروه صنعتی شایان برق
  • فیسبوک گروه صنعتی شایان برق
  • لینکدین گروه صنعتی شایان برق
  • تلگرام گروه صنعتی شایان برق
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه صنعتی شایان برق می باشد.